une soirée magique

bonjour paris, il y a neige sur tout les rues ce matin. 
igårkväll började det snöa, mycket, och medan jag gick min sjuminuters sträcka till ettans metro kunde jag inte annat än bara le. Folk går ut och tar kort på snön, kvinnorna använder paraply för att inte få snö på sig och folk blir ivriga och börjar kasta snöbollar på allt och alla. Allas lycka är nästan fånig stor, men även jag myser inombords. Jag mötte upp Jula, Amanda och hennes rumskompis vid marais, och vi gick i två klungor och blev plötsligt attakerade av en kvinna som stod i ett hörn och kastade massa snö på oss.
Första baren vi gick till var liten och röd, med två bartenders som stod och dansade i baren och det var endast fransmän där. Andra baren hette la perle och var lite större, lite mer internationell men så himla mysig. Pratade lite med två newyorkerskor som jobbar på Acne i London & NY, och vid etttiden strosade vi hemåt. 
Det var en konstig känsla igår, allt kändes magiskt på grund av snön och det var som att Paris blev 100 % bättre på alla sätt. Undra då hur jag kommer känna när våren kommer hit. Åh vår i Paris..
 
Idag blir det ett Ikeabesök med Ebba & Josefine. 
À tout à l'heure
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0