juli-december

Juli var en grå månad med knappt en gnutta sol. Jag jobbade halva månaden och londonbon Ellen kom hem för några dagar vilket var guld värt. I slutet åkte jag och familjen ner till St Malo i Bretagne, där vi levde lyxliv bland fransk mat, byar, sandstränder osv. 
 
 
 
Augustis början bestod av jobb i Taizé och det var en av de jobbigaste men också roligaste veckorna under sommaren. Det blev också endel fester och även avskedsfest för mig. Jag sa hejdå till så många som jag skulle sakna sönder och mitt rum var ett kaos av alla grejer jag försökte packa ner till Paris. 
 
 
 
September var månaden jag flög till Paris. I början var det lite knaggligt med franskan men jag hade världens bästa start iochmed att My och Lollo hade vägarna förbi Paris under min första vecka! Sen började jag umgås med Emma och vi var ute på äventyr efter äventyr i Parisnätterna. 
 
 
I Oktober började jag franskakursen på Alliance Francaise och började umgås med Ida och Vanessa. Under nån helg kom Albin och Calle och besökte Emma och vi hade det riktigt fint. Jag bakade äckliga vaniljbullar hos Emma och vi började träna på Vit'halles. Under hela oktober var det soligt och upp till 25 grader varmt!
Precis i slutet av denna månaden flög jag de 250(?) milen till Umeå för att umgås med systern min. 
 
 
November började ju då i ett kyligt Umeå, vi hände på caféer, gick ut och hade det allmänt chill. När jag kom tillbaka blev det en tripp trill Ikea med Ebba, Durna, Emma och Sussan, och nån dag därefter var vi på Bonheur des dames vilket var en upplevelse! Jag blev uppvaktad av Emma för min 20årsdag och jag gjorde samma för henne. Strosade runt i Marais med Ebba och Josefine, besökte julmarknaden i la défanse, turistade utanför Moulin Rouge & hängde i Emmas lilla hus. I slutet av november kom mammi, pappi och lillebror hit och jag hade några gyllene dagar. 
 
December var nedräkningens månad, då vi alla kryssade av dag efter dag i längtan att komma hem till Sverige. Jag, Ebba och Josefin gjorde ett flertal misslyckade försök med att kolla på Daliutställningen innan vi lyckades tillslut dagen innan vi skulle hem. Jag gjorde pepparkakshus med barnen och bakade lussebullar, vi åkte skridskor i Grand Palais och kollade på julmarknaden på champs elysées. Jag, Ebba, Josefine och Elin var på VIP room och svängde våra lurviga och jag hann mysa till tredje advent innan jag skulle flyga hemåt.
Sen njöt jag till fullo av Jönköping, familj och vänner. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0