mycket att ta in

Igår mötte jag upp My & Lollo som är på tågluff. Vi sågs vid Bastille, promenerade till Marais där vi gick i lite second handbutiker, åt Paris "mest kända falafel" och drack cappuccino. Det var cirka trettiofem grader igår och svetten var ett faktum. För att svalka av oss satte vi oss längs med Seine och filosoferade & gick sen vidare till en park som ligger granne med min familjs lägenhetshus. I parken kryllar det av barnfamiljer, tanter och ungdomsgrupper, och tydligen ska det finnas kolsyrat vatten i nån fontän. 
efter att sagt hejdå till mina vänner hämtade jag barnen från skola och dagis. jag, ettåringen & åttaåringen gick till parken & jag fick leka häst hela eftermiddagen. & efter att ha burit runt på två barn i två timmar, hoppat och sprungit så känner jag musklerna skrika i mig. dagens träningspass- check!
till middag serverades gnocchi, kyckling & sen crepes till efterätt. 
 
idag är det onsdag, vilket betyder att tjejerna är hemma från skolan(tydligen är det inte någon skola på onsdagar i Frankrike). så jag ska försöka kommunicera så gott jag kan & ta med dem till parken, för solen skiner & det enda de gjort är att sitta vid datorn & leka med dockor. 
ikväll peppar jag för första utgången i Paris tillsammans med My & Lollo. 
Au revoir
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0