mardi

det regnar konstant idag, första regnet sen jag kom hit så egentligen ska jag väll inte klaga. igår åt vi lax & bulgur, jag fick även smaka grisöra och gristunga som familjen haft med sig från sommarstället, grisörat åt man med brosk, fett och rubbet och det var lite speciellt men inte särskilt gott. De bjöd på den godaste chèvren jag ätit, och som efterätt fick jag smaka på en mix av créme fraiche och kastanjpuré. Kastanjpuré är tydligen en delikatess iallafall i min familj, man kan ha det till créme fraiche, maränger eller i crépes. Tyvärr var inte denna puré nr 1 i min lista över goda saker, men prova måste man!
idag ska jag fixa ett metrokort som gäller ett år, och även köpa dessa förbaskade springskor jag inte hittade igår.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0