fredag

det är fredag och snart helg & det är rysligt vad fort veckan har gått. 
igår åt jag , lollo och my en mycket dyr frukost vid Notre Dame, med stekt ägg, skinka, juice, kaffe, choklad, och croissanter. Efter det var vi så proppmätta vi kunde bli, och gick mot Alliance Francaise där jag skulle registrera mig för en franskakurs. Det tog väll sisådär 45 minuter allt som allt hemifrån, och vi gick längs Saint Germain och Boulevard Saint Michel, förbi Jardin du Luxembourg och tillslut Boulevard Raspail, där skolan ligger i en stor och gammal, vacker byggnad. Jag registrerade mig för 20 veckor(fram till februari) och betalade en stor läskig summa. I och med att jag blir studerande här i Paris så kommer jag få ett metrokort som jag kan åka hur mycket jag vill på under ett år ( mot en smärre betalning såklart..). 
Påväg tillbaka tog vi en tupplur/läste i det trettiotregradiga vädret i Jardin des Tuileries och köpte kaffe. 
På eftermiddagen hämtade jag Zoé och lagade tvårätters: pasta med köttfärsås, stekta champinjoner och mozzarella, och äppelpaj. Mmums. 
 
Idag har jag tvättat kläder, diskat och andra mindre roliga saker. Ska skypa med min syster strax, sen passa barnen fram till åtta. Då blir det utgång med Emma som också är aupair i Paris. 
Ha en underbar fredag, Ingrid


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0