300912

Det är sista dagen i september och imorgon börjar jag min franskakurs på Alliance Française. Jag ska berätta lite om min helg, som har varit superb som vanligt! I fredags som jag skrev i förgående inlägg åkte jag till Emma där vi förberedde oss, åt chips och drack vin tillsammans med två aupairtjejer från Norge och England(Marthe och Kirsty). Runt tolv åkte vi in till Paris centrum och hittade ett ganska nice uteställe med fyra dansgolv och olika slags musik. 
Igår var vi rätt sega hela dagen men pallrade oss iväg till en kinarestaurang i Norgent sur Marne(där Emma bor). Jag åt sushi för första gången på en månad och det smakade himmelskt. Vi storhandlade åt Emma och fixade sen kyckling & ris och hade lördagsmys hos henne tillsammans med de andra tjejerna. 
Nu på morgonen har jag suttit barnvakt för Theo och Zoé, och om en kvart kommer fem galna tolvåringar hit och ska äta lunch- puh! 
I eftermiddag ska jag, Emma, Marthe och Kirsty till Marais och strosa runt, äta på nån fransk restaurang och förhoppningsvist avsluta med bio!
Salut!
 
Bild från förra helgen, macarons och baguette, två av paris finaste skatter!

Kommentarer
Postat av: Papz

Hej Ingrid det är farmor som skriver via Pappas fingrar. Jag tycker det var jätteroligt att läsa om dina äventyr i Paris. Tänk vad roligt och spännande du har. Kul att du skall börja läsa franska i morgon. Ha det jättefint! Kramar från Farmor.

Svar: hej farmor, kul att du har läst min blogg och håller dig uppdaterad på vad som händer mig! Jag saknar dig och tänkte på dig senast imorse, jag skulle vilja ringa din hemtelefon i veckan så att vi kan prata. Hoppas du och Lina mår bra, Kramar från Ingrid
ingridz.blogg.se

2012-09-30 @ 18:53:51
Postat av: Papz

Hej Imgrid
Idag har August och jag lekt Narnia, Sagan om ringen och Harr Potter i skogarna i Knivshult/Rogeberga. Benny drev lite rådjur och dovhjortar. Vi hittade även del kantareller & Karl-Johan soppar som vi har lagat till. Mycket gott!! Nu har vi en trevlig kväll tillsammans med mamma/farmor. Jag blir glad och lite tårögsd när jag läser din blogg. Härlgt att se att du mår gott och växer i själen. / Papz

Svar: hej pappsen! Det låter himla kul, jag skulle vart med! Kul, och imorgon startar väll älgjakten i jkpg med? Ska bli gott med svensk älg när jag kommer hem! Åh svamp saknar jag, här äter vi i och för sig champinjoner i mängder, men det kan bli lite tjatigt. Jag saknar er, hoppas att ni mår lika bra som jag och att august har det bra på sanda. jag läser jnytt.se varje dag för att vara lite mer uppdaterad. Massa kramar/ ingrid
ingridz.blogg.se

2012-09-30 @ 19:00:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0