15 september

ligger i sängen en lördagkväll i Paris & har bultande huvudvärk, och alvedontabletten jag tog för en timma sen har inte hjälpt. inte nog med det så är frossan fortfarande kvar, det känns som att jag kokar inombords ena stunden och i nästa minut sticker det ända in till benet av kyla. det blir värre mot kvällen så under dagen har det gått att passa Theo osv. 
igår satt jag, Nicolas och Ava redo att försöka skriva in henne på en musikallinje, och inskrivningen öppnade kl sju. men pga internetkrångel just i denna stund, så miste hon sin plats(de tar tydligen bara emot de första 200 och det är superpoppis bland ungdomar). därför hade jag en gråtande flicka att ta hand om, Theo fattade ingenting & Zoe blev arg för att hon inte fick uppmärksamhet nog. Så NIcolas stack ner till en pizzeria och kom hem med några av de godaste jag ätit. En av pizzorna hade fyra ostar, mozzarella, parmesan, gruyère och chèvre mums! Till det drack vi ett rött Bourdeuxvin. 
idag började jag att passa Theo under förmiddagen, vilket inte var så ansträngande eftersom han sov middag i två timmar. Sen kom resten hem och vi gjorde galettes med ost, ägg och skinka (kan ju inte säga att jag lider på matfronten). 
Eftermiddagen har bestått av vila för min del, lite gammal Agatha Christiefilm och spännande Vampire Diaries. Nu är jag mätt efter lite musslor, nudlar & chokladmousse. 
Jag hoppas att ni mår bra där hemma!
Bonne nuit!
 

Kommentarer
Postat av: Fanny

Tips: ta alltid 2 alvedon (=1g) hjälper aldrig med 500mg tycker jag :) hoppas du blir frisk snart!

2012-09-15 @ 22:02:15
Postat av: Fanny

tips från en annan fanny (som alltid har halsfluss): Krossa alltid alvedonen och lägg i vatten och drick upp. Då fastnar bitarna på mandlarna vilket bedövar dem lite. Sjukt bra!

2012-09-16 @ 21:33:03
URL: http://fannyjonssons.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0