080912

Bonsoir
Bakade pizza till barnen igår och vid niotiden gick jag iväg och träffade Emma. Vi tog varsin drink på ett mysigt restaurangtorg i Marais, sen tog vi metron ner till Champs Elysées där vi väntade in de sena timmarna med en banana split & ett glas vin. Vi träffade två norrmän som va i Paris över helgen, och de följde med oss in på Le Queen, som är en lite speciell nattklubb som har manliga och kvinnliga burlesk dansare. men dans blev det hela natten fram till småtimmarna och vi hann sova bara nån timma innan vi skulle upp igen för att hinna med brunch & marknad med några andra svenska aupairtjejer. 
Så det är vad lördagen har bestått av, en supergod brunch där vi fick färskpressad ljuce, kaffe, baguette, fruktsallad, en tallrik med lax, äggröra, kycklingklubba, sallad, stekt potatis & ost, och en crèpe som avslut. Nu är jag ensam hela helgen för att familjen är i Bourgogne i deras sommarhus, inte mig emot! & ikväll ska jag & emma äta ute & se vart kvällen för oss. 
 
Au revoir
 
 

Kommentarer
Postat av: Papz

Hej älskade dotter. Igår var vi på Håkan o Annelis 50 års fest. Först miingel o tipspromenad hemma sen middag o party i länsstyrelsens lokaler. Hela Fam Wirtén inledde med en spökdans till MJ Thriller. Chevre m vildhonung , helstekt oxfilé & chokladkaka m vispgrädde. Allt mycket gott. Jag höll tal till Anneli, Olle o Marie sjöng, Vi fick Håkan att tävla i wet belly contest men han vägrade skjuta luftgevär på Panda och tiger. Calle och Anders Ottosson berättade lite om HW´s förflutna. Sen gjorde jag ett försök att tacka värdinnan för den goda förplägnaden. Mycket dans till 80-tals låtar. Vickning. Hemma i bingen ca 03.00. En kurskamrat som heter Jens, hans fru Gun & Johan B sov över hos oss. -Kul!
Härligt att läsa om hur du har det i Paris. Du verkar ha fått en bra start. Puss o kram Papz

Svar: Låter som om ni har haft en höjdarhelg ni med! Puss!
ingridz.blogg.se

2012-09-09 @ 13:17:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0