irriterad

ibland (oftast) på morgonen så är det hopplöst att ta metron, det är alldeles proppfullt inne i metron när den rullar in på stationen och kanske tio pers på perrongen har turen att klämma sig in mellan en illaluktande farbror och en ilsken dam. Jag fick vänta på sju metrotåg innan jag kom på, vilket innebar att jag blev lite sen till skolan. Men när jag kom dit anfådd av att sprungit hela vägen från metron (ca 5 min bara dock), så visade det sig att vår lärarinna var sjuk. Så typiskt att jag inte hade kollat mailen i morse för då hade jag sluppit denna jobbiga morgon. Det var bara för mig att ta ännu en smockfull och äckligt kvav metro hem.
idag är det precis som igår regnigt, fast jag måste erkänna att regn i Paris inte är hälften så jobbigt som i Jönköping!
För er som inte visste det så är det min namnsdag idag, och även min kära londonvän Ellens namnsdag, som också heter Ingrid!
Salut

Kommentarer
Postat av: Papz

Godmorgon Ingrid
Det värmer mitt hjärta att du trivs och har roligt. Livet ska levas, ös på bara!
Har jagat 2 dagar i Rogberga. 1 udda 10-taggare skjuten. Stor! Vägde 246 kg. I måndags hade Jacob en tretaggare stillastående med bredsidan mot sig på ca 40 m. Men då var redan tjuren som vi har på licens skjuten. Igår hade vi 2 ekipage med ko+kalv och tjur & kviga synliga. enkelkalv får vi inte skjuta förrän efter de´n 22 okt. En sådan hade jag på ca 60 m. Vackert. Sen såg jag några dovvilt oxå.
Idag är det jobb och på fredag jagar vi på Gulleredmarkerna. Puss & kram från Papz

Svar: Godmorgon! Åh jag önskar att jag kunde vara med såhär i början av älgjakten, det låter spännande! Testat min bössa? Kul med tiotaggaren!När ni kommer ner hit behöver ni inte bo i närheten om ni hittar nått bra hotell nån annan stans, för det är lätt för mig att ta tunnelbana eller gå överallt i Paris! Längtar tills ni kommer hit så jag kan visa runt överallt & upptäcka Paris med er! Puss och kram, Ingrid
ingridz.blogg.se

2012-10-10 @ 07:39:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0