il fait chaud

Ja varmt är det minnsann, efter allt regn har vädret verkligen slagit om och visat sin goda sida, och jag älskar det!
Igår var Judiths bror och hans kompis här, båda är nyutbildade arkitekter och ville gärna visa mig arkitektuniversitetet de pluggat på. Judith och Nicolas har tydligen planer på ett nytt hus, och igår satt vi allihop och pratade och kollade på olika ritningar, designlösningar osv- kul! 
Plommonpajen visade sig vara en färdigköpt körsbärspaj från Mark & Spencers med vaniljsås till, så för artighetens skull (och för att det luktade så förbannat gott) så åt jag efterätten med!
Nog om igår, idag hade vi avtackning och knytkalas för några i klassen + läraren Valerie. Det var allt möjligt gott- ost, vin, bröd, spansk currykyckling, thaiiwook, brownies, macarons, mockarutor, chips etc.. Så det var min lunch idag. Gick efteråt till Sephora med Vanessa och köpte nagerlack till syrran. 
Ska strax beta av sista jobbpasset innan mina två(!) veckors ledighet, ska försöka få flickorna att städa sina rum, och det är en utmaning, tro mig.. Sen kanske jag & Nicolas ska åka till IKEA, som stänger 22, och sen hämta upp hans mamma som ska vara med barnen i Bourgogne nästa vecka.  
 
Amicalement, Ingrid
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0