espresso

God morgon mina vänner! Humöret är på topp en fredag som denna, trots att jag ska passa barnen ikväll när föräldrarna är borta på middag. 
Igår hade jag franska, och efteråt gick jag, Vanessa(från Panama) och Ida(från Thailand) till ett pyttelitet bagelställe med sju meter kö till kassan. Så efter en supergod avocado, rostbiff och tomatbagel satte vi oss ner utanför ett café och drack espresso i regnet. När jag kom hem tog jag en löprunda innan jobbet. 
Efter middagen mötte jag upp Emma, Katherine, Marthe och Kirsty vid metron som vi tog till en helmysig pub med go mix av gammal och ny musik, lite Grease och Aretha Franklin blandat med Michel Teló och andra uttjatade klubblåtar. Virrade bort mig lite när jag skulle hem eftersom jag gick av vid Nation(en stor metrostation). 
 
Ikväll, ska jag och barnen mysa till det med pizza, kladdkaka & film! 
 
Ciao
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Att uppleva alla dessa möten mellan människor från så olika kulturer måste vara häftigt stimulerande. Jag kan tänka mig att världen krymper för dig. En centralamerikanska, svenska eller Thailändska har samma grundläggande förtjänster och mänskliga behov i sitt sociala sammanhang. Lika i olikheterna!
Själv har jag varit med pojkarna och Kristin och jagat älg,rådjur , räv mm. Kristin,doglas o Mårten motade fram en råbock som jag sköt. Jag är ganska säker på att det var den dom du o jag smög på. Kommer att kunna avsmakas under Julen. Totalt har vi sett 7 olika älgar idag men ingen har motsvarat kriterierna tjur & 5 tagg eller mer. Ha det!

Svar: Så är det verkligen, tjejen från Panama har barn med en tysk och är gift med en fransman så hon har verkligen upplevt mycket av världen(36 år) och hon peppar mig att prata franska och spanska! Thailändaren är 26, så lite närmre min ålder, och är gift med en amerikan, så det är spännande att höra om alla dessa olika människor. Vad kul! Hoppas Kristin läser i teoribäckerna jag gav henne, så att hon också tar jaktlicens.
I söndags var det ju några gäster här, och Nicolas hade lurat i alla barn att jag var en riktig viking, så de var helt rädda för mig! Haha.
Ha en fin helg! (ps, olle emailade mig under ett jaktpass, så håll koll på att han inte pillar med telefonen för mycket istället för geväret..) haha
ingridz.blogg.se

2012-10-12 @ 20:33:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0