en flicka lik ingen annan

min vän fanny jönsson fyller arton år idag. det är en milsten av många i åldersstegen. men det är något extra speciellt med arton.
min vän fanny är som en stjärnhimmel: klar, vacker och oförutsagbar. och hon är ibland så långt borta från oss här på jorden, liksom steget före och alltid påväg någonstans med stora mål. men ändå, när man kollar på henne, känns hon så nära som någon kan vara och jag kan känna mig utvald och speciell. precis som när jag tittar på stjärnhimlen och jag känner att jag betyder något.
fanny är en av dem som gör mig mest ledsen, men hon är också den vän som kan göra mig glad genom att bara möta henne på gatan.
fanny Jönsson kommer bli något mycket mer än en stjärna på himlen. hon kommer bli solen och månen och allt däremellan. hon kommer bli miljöaktivist, politisk ledamot i riksdagen & ambassadör på svenska ambassaden i Paris.
hon kommer krossa hundra hjärtan och läka tusen. Hon är min vän och hon är min stjärnhimmel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0