lucia, skridskor & julmarknad

Godmiddag! 
De senaste dagarna har varit hektiska men så himla roliga. I onsdags efter lunch tog jag med mig T & A till Grand Palais. Vi mötte upp Judith och Zoé och var en av de 300 personerna som var inbjudna till "le grand ouvert"
av skridskobanan. 
Så vi åkte skridskor, släde och drack varm choklad. Sen tog vi en tur genom Champs Elysées julmaknad!
På kvällen skyndade jag mig sedan till två luciatåg, det första precis vid eiffeltornet och den andra vid Cité Université. Jag var även lucia på båda ställerna, kul!
Efteråt gick jag och en tjej som heter Ella hem från Cité université vilket tog en och en halv timma, men det var så skönt att gå trots kylan. 
Igår efter skolan hade jag två lussanden till, ett på svenska klubben och det andra på en internationell högskola. Och efter jobbet igår träffade jag Emma för lite träning på gymmet. 
Idag har jag stått i köket ända sen jag vaknade, jag har gjort mammas julkola och bakat lussebullar, är så pepp inför att fira jul nu! Judith bjöd mig sen på lite sashimi och ris till lunch!
Ikväll ser det ut att bli en myskväll hemma för mig, jag ska dricka te, äta en lussebulle och kolla på film.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0