cirque

godkväll mina vänner. denna dagen har varit upp och ner, först hade vi avslutning med vår lärare, och vi hade lite  julknytkalas vilket var himla trevligt. 
sen gjorde jag ett kort besök på av. des champs elysées och frossade lite bland O.P.I:s nagerlack. aj aj aj plånboken!
Ska också berätta vad som hände efter metron hem: Det finns en uteliggare som alltid är på samma ställe, ofta täckt med regnskydd och madrasser, så att bara fötterna sticker upp, och varje gång jag går förbi, vill jag så gärna ge honom lite pengar, men jag har aldrig vågat. Men idag vågade jag! Jag hade förberett 7 euro i handen och såg honom sitta på sitt packe med tillbehörigheter, så gick jag fram och la pengarna på en sten, tittade kvickt som attan honom i ögonen och sa godjul, sen gick jag snabbt som aldrig förr hem i rädsla av att han skulle springa efter mig och kräva mer.
Hahaha, flinade lite åt migsjälv dock, har kanske givigt pengar 2 gånger medan jag vart här, och varje dag är det kanske 4-5 personer som jag ser tiggande på gatan eller i metron, ändå är jag så rädd när jag väl slänger ner några mynt i deras mugg, och jag vet inte varför. De är ju bara människor, som jag, och bara för att de lever på gatan gör det ju inte dem kriminella eller farliga, det är ju snarare jag som är farlig, för de ska bara se mina karatesparkar jag lärt mig på combaten!!! Skämt åsido.
Nu till det bästa: efter middagen och allt fick jag följa med Judith och 4 flickor på cirkus! Så roligt! Såg elefanter, lejon, tigrar, kameler, åsnor, akrobater och magitrick! Kände mig som ett litet barn. 
 
Aja, godnatt, imorn ska nämligen pallra mig upp och möta emma på gymmet. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0