andra advent

godkväll vänner, peppar inför mina två sista veckor innan julledigheten, och har nu två av mina fina ikea-adventsljus tända, mysigt!
Igår var vi i Caen hela dagen, det tog tre timmar dit med buss och när vi kom fram åt vi trerätters lunch i ett slott, övade tillsammans med svensk/franska barn och ungdomar och hade sedan ett långt luciatåg i kathedralen. Det gick enligt vår körledare "ju hyfsat bra för att ha övat så lite", så med den kommentaren fick vi lite tilltugg och cider innan vi åkte tillbaka ner mot Paris. 
Jag & Elin åkte hem till Josefine i Republique och myste i hennes lilla fina lägenhet tills sista metron gick hem. 
 
idag var jag och Elin volontärer på svenska kyrkans julbasar och vi stog i fiskedammen och gjorde små söta barn  lyckliga för fem minuter, vi fick chili con carne som tack för detta en och en halv timmas arbete, najs!
Vid fyra var det sen adventsmys hos Ebba, och vi bakade lussebullar, pepparkakor, drack glögg och åt julkola, riktigt fint! 
nu är jag så trött att jag snart somnar, så tillsist vill jag säga grattis på namnsdagen till kära mammsen, och lina! 
 
Bonne nuit!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0