i'm glad you came

nio dagars jobb i Taizé, Frankrike fick mig att inse att jag faktiskt kommer bo i ett annat land. veckan var helt underbar samtidigt tröttande. 35-40 grader ständig sol och mycket långa tystnader gav mig samtidgt tid att verkligen vara för mig själv vilket var skönt efter denna sommar full med jobb. 
igår hade jag avskedsfest för mina närmsta, vilket gav några tårar i ögonen & många långa kramar. kommer verkligen sakna mina vänner & jönköping. nu börjar det nya livet, klyché men ack så sant. om ett år kanske jag har träffat en vacker fransman & sitter på rivieran med ett glas vin i min hand. vem vet.
idag är det exakt tolv dagar tills jag bor i Paris med min aupairfamilj & det kommer bli svårt att packa ner allt jag vill ha med dit. måste ha en stor resväska om lina ska få plats i den liksom. 
nu ska jag lära mig några fraser ut "dirty french" som jag fick av en fin trio igår. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0